Jak pečovat o pleť?

Jak pečovat o pleť?

Celý den pleť zatěžují nejrůznější vlivy. Ovzduší, prostředí, stres, aj. Mám pro Vás několik užitečných informací a tipů, jak o pleť pečovat v průběhu celého dne, aby vypadala dokonale a svěží.

Ale…protože se najdou takový jako já, co mají malou koupelnu a minimálně prostoru pro všechny ty lahvičky, mastičky a olejíčky, poslouží se večer odlíčit a nejlépe natřít pleť hydratačním krémem, ráno pleť osvěžit, nahydratovat a poté nalíčit :). Jak a čím? Čtěte dál…

Hlavně milé dámy no stress, dobrou náladu.  Dokonalé už jste 😉

1) RANNÍ ČIŠTĚNÍ

Když ráno vstanete, vaše kroky by ze všeho nejdřív měly mířit do koupelny, kde pleť zbavíte nánosů mastnoty, případně zbytků nočního krému, které se na ní přes noc nahromadily. Ideální je k tomuto účelu pleťové tonikum, ale poslouží vám i micelární voda. Pleť můžete umýt i obyčejnou vodou z kohoutku, ale pozor má tendenci zbytečně vysušovat. Doporučit můžu například ranní masku z Havlíkovi apotéky 🙂 funguje dokonale a navíc krásně voní bylinkama.

2) HYDRATACE A OCHRANA

Po prvotním vyčištění pleti je vhodné ošetřit obličej denním krémem nebo olejem. Zatímco denní krém (ideálně hydratační) nanášíme na suchou pleť, oleje samy o sobě nemají hydratační schopnost, proto je potřeba je nanášet na vlhkou pleť, aby olej mohl tuto vlhkost do pokožky uzamčít. Skvěle vám k tomu poslouží obyčejná voda z kohoutku, nebo pleťová voda.

3) LÍČENÍ

Než přistoupíte k líčení, dejte krému opět čas, aby se do pleti důkladně vstřebal a začal působit. Na obličej pak produkty nanášejte v ideálně v pořadí – báze (není vždy nutná), make-up, korektor (nebo korektor a poté make-up), lehce zapudrovat ať pleť zbytečně nezatěžujete a zbytek jak jste zvyklé.  Na závěr můžete líčení ještě zafixovat – já ráda fixuji růžovou vodou v rozprašovači, kterou občas používám i místo báze nebo jen tak na osvěžení.

4) ODLÍČENÍ

Odličovat se je naprostá nutnost. V ideálním případě byste se měla odličovat hned, jakmile přijdete domů, abyste pokožku make-upem zatěžovala co možná nejkratší dobu. Dokonale vás odlíčí pouze oleje, které mají tendence na sebe navázat mastnotu z kosmetických přípravků a rozpouštět ji, nebo dvoufázové odličovadla, nejraději používám od značky Garnier pro odolný make-up.

5) OČNÍ KRÉM

Alespoň na noc, ale ideálně i na den byste měla používat také oční krém, k ochraně pokožky kolem očí, která je velmi citlivá a klasický pleťový krém by ji mohl podráždit. Oční krém nanášejte prsteníčky, které jsou ze všech prstů schopny vyvinout nejmenší tlak. Krém navíc do pleti masírujte směrem nahoru, abyste minimalizovaly vznik nových vrásek.

6) NOČNÍ KRÉM

Před tím, než jdete spát, naneste na pleť ochranný noční krém. Vybírejte ho podle toho, kolik vám je let a v jaké fázi se tak vaše pleť nachází. Platí přitom, že pokud žijete ve velkém městě s horší kvalitou vzduchu nebo kouříte, je vaše pleť zhruba o 3-5 let starší, než je váš skutečný věk. Do 35 let byste měla pleť především hydratovat. Od 35 do 45 zařaďte do každodenní péče vyživující krémy s obsahem vitaminů A a C. Od 45 do 55 let přidejte k hydratačním složkám a vitaminům ještě výživu kyselinou hyaluronovou, která udržuje hydrataci ve tkáních a zajišťuje obnovu přirozené pružnosti kůže. Od 55 let pak používejte krémy, které přirozeně stimulují tvorbu kolagenu.

7) KVALITNÍ SPÁNEK

Ideální doba spánku u dospělého člověka 6,5 až 7,5 hodin. Lidé, kteří spí osm hodin a více, stejně jako lidé, kteří naopak naspí méně než 6,5 hodin, se prý dožívají nižšího věku.

Ideální teplota místnosti je 18 stupňů. V příliš teplé místnosti (zejména nad 23 stupňů) mozek přestává vysílat pokyny ke spánku. Když je naopak zima, tělo se usilovně snaží udržet teplotu, čímž brání usnutí. Je údajně dobré vlastnit dvě sady peřin. Teplejší na zimní období a lehčí na léto. Nejdoporučovanějším materiálem povlečení je vedle bavlny také satén, který příjemně hladí pokožku.

Ložnice by měla být co nejtemnější. Vyplatí se proto investovat do silnějších záclon, které nepropouštějí například světla pouličního osvětlení atp. Zkuste pokoj provonět vonnými oleji, ideální je například levandule, která údajně zlepšuje spánek až o 25 procent. Kvalitu spánku také výrazně ovlivňuje chrápání partnera 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *